Utilize este identificador para referenciar este registo:
http://repositorio.ismt.pt/jspui/handle/123456789/949
Título: | Questionário de Aceitação Ação para Professores |
Outros títulos: | Teachers Acceptance and Action Questionnaire - Portuguese version (TAAQ-PT) (Hinds, Jones, Gau, Forrester, & Biglan, 2015) |
Autores: | Galhardo, Ana Carvalho, Bruna Massano-Cardoso, Ilda Cunha, Marina |
Palavras-chave: | Acceptance Action Questionnaire Teachers Aceitação Professores Questionário |
Data: | 2018 |
Resumo: | The Teachers Acceptance and Action Questionnaire (TAAQ) is a measure of teaching-related experiential avoidance (EA). The TAAQ for European Portuguese (TAAQ-PT) is a 15-item self-report instrument that revealed a single factor structure and a good fit to the data. Cronbach's alpha was .91. The TAAQ-PT showed to be a short, robust and reliable measure of teachers’ EA that can be used both in clinical and research settings.anagalhardo@ismt.pt |
URI: | http://repositorio.ismt.pt/handle/123456789/949 |
Aparece nas colecções: | Instrumentos de avaliação psicológica |
Ficheiros deste registo:
Ficheiro | Descrição | Tamanho | Formato | |
---|---|---|---|---|
Pedido_teste_form.pdf | 123.7 kB | Adobe PDF | ![]() Ver/Abrir |
Todos os registos no repositório estão protegidos por leis de copyright, com todos os direitos reservados.